Ve své podstatě jednoduché závodní vozidlo. Na závodní motokáře budete těžko hledat nějaké zbytečnosti. Trubkový rám plní úlohu nosné konstrukce a zároveň nahrazuje pérování. Motor přenáší hnací sílu na zadní osu řetězovým převodem a nenajdete zde diferenciál. Brzdy jsou kotoučové a řízení přímé ( bez převodky ). Plastové spoilery plní současně funkci nárazníků.
Vynikající jízdní vlastnosti mají motokáry především díky nízko položenému těžišti a speciálním pneumatikám. Fantastické zrychlení je dáno vlastnostmi dvoutaktního motoru a poměrem váhy k výkonu – např. u třídy KZ 125 cm3 je to z 0 na 100 km/h za 3 s (pohotovostní hmotnost 175kg / výkon motoru 55 PS při 14000/min, maximální rychlost přes 200 km/h).
Základní rozdělení motokár :
1) pro půjčovny ( většinou vybavené čtyřtaktními motory s výkonem do 10 PS,
zesílenou konstrukcí rámu i nárazníků a pneumatikami z tvrdé směsi s nízkou
adhezí ).
2) závodní ( rozdělené do kategorií s převodovkou a bez, podle objemu a typu
použitého motoru ).
Motokáry pro děti mají samozřejmě menší výkon motoru a rozměry, než motokáry pro dospělé atd.
Dětská motokára Easykart 50 pro děti od 5ti let
Podvozek motokáry BIREL třídy KZ 125
Motokárový motor FORMULE A 100 cm3