První podnik dvoudílného seriálu mistrovství Evropy motokár s převodovkou hostil o uplynulém víkendu okruh v německém Wackersdorfu. České barvy přijelo hájit 6. reprezentantů – Patrik Hájek ve třídě KZ a Jan Midrla,Tomáš Reitmeier, Radim Maxa, Jan Ošmera a Michal Jílek ve třídě KZ2 (pro posledně jmenované to bylo premiérové ME a tak se jednalo spíše o sbírání zkušeností). Závod organizoval promotér WSK, což se projevilo velkým zvýšením nákladů účastníků (volné tréninky bez omezení počtu pneumatik již od středy, vysoké startovné, atd.). Napjatá atmosféra byla především kolem měření hluku. Jezdci byli informováni o naměřených hodnotách pouze v průběhu volných tréninků a v závodě se dozvěděli o překročení limitu 108 db až z penalizace. Jen první den bylo vydáno na 50 penalizací. Současná metoda měření je pro třídy s převodovkou nevhodná a připomíná “ hon na duchy“ (mikrofony jsou umístěny nad cílovou čárou a naměřené hodnoty jsou závislé na zařazeném rychlostním stupni, převodu, okolním hluku, větru, atd.). Naměřený limit nesplňovaly ani některé tlumivky dodané speciálně pro tento závod renomovaným výrobcem. Zajímavá improvizovaná řešení proti hluku si můžete prohlédnout v naší fotogalerii. Další problematickou novinkou byl nový systém závodu ve třídě KZ2. Po absolvování šesti kvalifikačních jízd byli jezdci rozděleni do dvou prefinále, ze kterých postupovalo do finále 2x 17. jezdců. Na tento systém doplatil především Jan Midrla, který byl po kvalifikačních jízdách sedmý a v prefinále 1 zadřel ze druhého místa motor. Stejný problém měl již v první páteční rozjížďce, ale v dalších jízdách vyrovnaným výkonem (5x 3.místo) mohl bodový výpadek napravit. Systému dvou prefinále rozhodně není spravedlivý – i ten, kdo vyhraje měřený trénink a všechny kvalifikační jízdy, může skončit až na 68.místě! Z českých jezdců se do finále probojoval jen Patrik Hájek ve třídě KZ a skončil na pěkném 9.místě. Všechny výsledky závodu najdete zde.