Písecké motokárové drama

Republikový motokárový šampionát pokračoval svým dalším dílem o víkendu 7. a 8. července na trati v jihočeském Písku. Jely se opět všechny kategorie. Atraktivní třída ROK se ovšem znovu ukázala jako nejzajímavější. Startovalo 23 seniorů a 19 juniorů. Mezi seniory si po absenci při předchozím podniku ve Vysokém Mýtě významně vylepšil bodové konto Petr Klobás. Juniorům kraloval ambiciózní Jan Midrla.
Za zmínku jistě stojí také ojedinělý výkon Patrika Hájka ve třídě N 125. Loňský vítěz světového finále ROKů z italského Lonata v Písku naprosto bezkonkurenčně vyhrál všechno, co se dalo. Byl nejrychlejší v kvalifikaci a poté zvítězil i ve všech třech bodovaných jízdách, nemluvě o tom, že vytvořil i nový traťový rekord. Soupeřům však vzkazuje, že si nemusejí dělat těžkou hlavu, protože písecký start byl jeho letošním jediným vystoupením na domácí půdě. Jeho hlavním úkolem pro letošní sezónu jsou totiž starty v Mistrovství Evropy a také v německém DSKM.

Motokáry

Písecká trať je celkem specifická. Měří něco přes 1100 metrů, je členitá a disponuje i celkem slušným převýšením. Klíčovým místem je první šikana po startu, „trychtýř“, který vyžaduje od jezdců přesnost na milimetry a také velké soustředění na brzdy i dokonalý odhad. Při pověstné vyrovnanosti startovního pole obou ROKkerských tříd to znamenalo hlavně po startu notnou dávku adrenalinu pro diváky, ale hlavně pro jezdce, aktéry hromadných střetů. Kvalifikace juniorské třídy byla opět ukázkou jezdecké vyrovnanosti a především příslibem, že český závodnický potěr je plný nadějných a talentovaných pilotů. Po předchozích podnicích tak nepřekvapil vítěz měřených jízd Lukáš Vrečka. Martin Doubek s druhým nejrychlejším časem na něj ale ztrácel pouhých sedm tisícin sekundy a třetí Jan Midrla
čtyřiadvacet tisícin! Čtvrtému Luboši Řezníkovi nadělil Vrečka tři desetiny. Pilot RF Kart Racingu pak pokračoval vítězným tažením i v první a druhé bodované jízdě. Jako přes kopírovací papír za ním dojížděli druhý Jan Midrla a třetí Martin Doubek. Třetí jízda pak, ale přinesla překvapení v podobě Vrečkova vyloučení po karambolu s Maxou.

Kolize motokár

Jako vítěz byl tedy klasifikován Jan Midrla před Davidem Müllerem a Radimem Maxou (ten absolvoval celý závod s proraženým chladičem a bez vody). Jako celkový vítěz víkendu byl vyhlášen Midrla před Vrečkou a stabilně jezdícím Müllerem. Popisovat kontakty, střety, hodiny a výlety z trati by bylo zdlouhavé. Neobešla se bez nich ani jedna z rozjížděk. Právě zmíněné zúžení na konci písecké cílové roviny bylo svědkem velice dramatických okamžiků ve většině závodů a nejeden z favoritů zde ztratil naděje na vyšší bodový příděl. K takovým situacím docházelo i v seniorské třídě ROKů, kde po kvalifikacích
byl na čele Štěpán Dostál. Druhý nejrychlejší čas zaznamenal David Bělina a třetí František Adámek. Petr Klobás, čerstvě ověnčený bakalářským titulem, jakoby se teprve rozehříval a zajel čtvrtý čas, který byl ovšem jenom o pouhou desetinu horší, než Dostálův.

Motokáry

První bodovanou jízdu už Klobás bezkonkurenčně vyhrál, když po patnácti kolech nadělil druhému Dostálovi přes pět sekund. Třetí skončil těsně za Dostálem jedoucí František Adámek. Stejným výsledkem skončila i druhá rozjížďka. Třetí jízda pak přinesla Klobásovi i třetí triumf, druhý byl klasifikován Adámek a třetí Roman Halada. Dostála ve třináctém kole zastavily technické problémy. Dodejme ještě, že Halada byl ve finále vyhodnocen jako nejlepší mezi mastery před druhým Petrem Cemperem a třetím Martinem Lorencem. ROKkerské bitvy v Písku zkrátka opět ukázaly, že jsou jednoznačnou ozdobou domácího šampionátu a že tato kategorie má velkou budoucnost. Účastníky čekají do konce sezóny ještě tři mistrovské víkendy. V srpnu se pojede na Sosnové, na začátku září se všichni vrátí do
Písku a poslední záříjový víkend se bude konat finálové setkání ve Vysokém Mýtě. Dosavadní průběh mistrovství zatím rozhodně nenahrává nikomu k definitivnímu vítězství. Průběžné bodování mezi juniory vede Vrečka před Midrlou a Maxou, mezi seniory kraluje Adámek před Klobásem a Bělinou. Mezi mastery je nejlepší Petr Cemper před Martinem Lorencem a Romanem Haladou. To všechno ale třeba hned po příštím mistrovském podniku vůbec nemusí platit. Už kdysi zaznělo, že o celkovém vítězi může nakonec rozhodnout až závěrečný závod posledního víkendu letošní sezóny. Písecké setkání to bezezbytku potvrdilo.

Motokáry

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *