Na stránkách CIK-FIA bylo v poslední době zveřejněno několik zajímavých rozhovorů s významnými osobnostmi kartingu. Ve volném překladu vám přinášíme další z nich.
Mladší generace to možná neví, ale před tím než založil svůj vlastní závodní tým P.D.B., byl holanďan Peter de Bruijn velkým šampionem a talentovaným technikem. Během skvělé kariéry, získal mimo jiné titul Mistra Evropy a Mistra světa v roce 1980 v Nivelles proti Ayrtonovi Sennovi. Od mládí byl fascinován technologiemi, v sedmdesátých letech vyráběl vlastní šasi, později spolupracoval se Swiss Hutless, poté s CRG, včetně konstruování motorů Maxter. Stál za úspěchy Danila Rossiho, Jose Verstappena, Alessandra Manettiho a samozřejmě Lotty Hellbergové, která se umístila v roce 1991 v Mistrovství světa v Le Mans na 4. místě v kategorii FK, což je dodnes nejlepším ženským výkonem. Kimi Raikkonen byl součástí P.D.B. Racing teamu, když se umístil na druhém místě v Mistrovství světa na podvozku Gillard. Kromě jeho jezdeckých, technických a manažerských kvalit, je Peter de Bruijn jednou z nejsympatičtějších postav světového kartingu.
„Z různých důvodů, je zlatá éra kartingu za námi“, říká Peter de Brujin. „Každý ví, že ekonomická situace není nejlepší, ale také si myslím, že postupně od roku 2000 se změnil přístup ke kartingu. V ranných letech a období devadesátých let, jezdci jezdili skoro každý víkend, nehledě na to, jaké bylo počasí, protože je se sportem poutala vášeň a karting nebyl tak finančně náročný. S mechanikem, velmi často kamarádem nebo někým z rodiny, jste to mohli provozovat, pokud jste se nebáli, že si ušpiníte ruce. V současnosti jezdci vyžadují komfort, krásné stany, profesionální mechaniky a pozorný personál. To zalíbení ve vynaloženém úsilí se vzrůstajícími náklady vymizelo. Ale to je život. P.D.B. Racing nedávno začal soutěžit v sériích jako Rotax nebo X30. Z dlouhodobého hlediska nejsme schopni podporovat dostatečný počet jezdců ve vyšších kategoriích. Lidé se domnívají, že značkové kategorie jsou levnější a snazší, ale to nemusí být bezpodmínečně realita. Jsou pro ně atraktivní spíše jednorázové mezinárodní nebo světové soutěže, než národní a regionální závody. Není zcela jasné, zda současní jezdci doznávají kvalit těch z minulosti, protože je zde tak velké množství kategorií, že porovnání není zcela jednoduché. Ale jsem přesvědčen, že včasný přechod do aut má velký vliv na globální úroveň. Případ Maxe Verstappena je výjimečný, ale pamatuji si, když byl u nás tehdy 16ti letý Kimi Raikkonen nebyl fantastický, ale v 18ti se stal velmi dobrým. To samé platí o Fernandu Alonsovi a dalších.“ Originál článku najdete zde.
Poslední dobou opravdu pěkné a zajímavé informace ze světa, které jinde nejsou k vidění! Jen tak dál!