Závěrečný podnik dvoudílného seriálu mistrovství Evropy motokár tříd KZ hostil o uplynulém víkendu okruh v belgickém Genku. České barvy reprezentovali – Jan Midrla, Radim Maxa, Jan Ošmera a Michal Jílek – všichni KZ2. Součástí závodu byla také CIK-FIA Academy Trophy pro vybrané jezdce do 15ti let. Academy Trophy se jezdí s identickými motokárami a zaplombovanými motory bez převodovky – tzn. na podobném principu jako mezinárodně úspěšný projekt Easykart. Divadlo kolem měření hluku pokračovalo také v Belgii, ale hlukový limit zde nesplnil prakticky nikdo – neprošlo ani to co vyhovovalo ve Wackersdorfu. Technici proto řešili hlavně extrémní překročení limitu 108 db. Na nový nesmyslný systém dvou prefinále, doplatilo opět několik favoritů. Po absolvování šesti rozjížděk postupují letos jezdci do dvou prefinále, ze kterých jde do finále 2x 17 jezdců. Paradoxně se tak může stát, že jezdec, který vyhrál měřený trénink a všechny rozjížďky, skončí pro poruchu, nebo kolizi v prefinále – tzn. hluboko v poli poražených. V Genku to potkalo vítěze závodu ve Wackersdorfu a horkého kandidáta na titul Itala Riccarda Negra. Z českých jezdců se nejlépe dařilo Janu Midrlovi (Birel motorsport), který zajel v kvalifikacích dvě první, dvě druhá a dvě třetí místa, což znamenalo v součtu druhé místo na startu prefinále. Po startu prefinále Jan Midrla dlouho vedl a nakonec byl v cíli těsně druhý za Švédem Johanssonem. Ve finálové jízdě se Midrlovi už tak nedařilo. První tři kola se držel na druhém místě, ale na rovných úsecích viditelně ztrácel a soupeřům nedokázal vzdorovat. Cílem závodu projel na šestém místě a v celkovém hodnocení seriálu skončil i přes smolný Wackersdorf devátý. Mistrem Evropy se stal Nor Emil Antonsen. Všechny výsledky závodu najdete zde.