Od příštího roku dochází k zásadní změně v hiearchii vrcholných motokárových soutěží – poprvé bude vypsáno Mistrovství světa pro třídy s převodovkou (dnes KZ) a pro juniory ve věku 13 – 15 let (dnes KF3). Od roku 1964 bylo MS vypisováno pouze v jedné třídě – FA, následně FSA, SKF a v posledních letech KF1 (MS U18 vypsal CIK pouze od roku 2010, nemělo celosvětovou podporu a bylo chápáno spíše jako opatření proti seriálu WSK). Překlad informace FIA a další důležité novinky (např. článek 18) najdete níže..
Dne 28. září 2012 v Paříži zasedala mezinárodní rada FIA World Motor Sport Council a v oblasti motokár přijala zejména následující rozhodnutí:
Tři mistrovství světa v roce 2013
V roce 2013 se budou konat tři mistrovství světa: jedno pro kategorii KF, jedno pro kategorii KZ a jedno pro juniory ve věku 13-15 let (v souladu s předpisy třídy KF3). Všechny tyto mistrovství se bude konat najednou a vítěz finále jednotlivých kategorií bude vyhlášen mistrem světa. V zájmu vyjasnění hierarchie mezinárodních soutěží v oblasti motokár, bylo také rozhodnuto o zrušení Světových pohárů (v 2012 pořádány ve třídách KZ1, KZ2, KF2 a KF3), tak aby došlo k posílení významu nově vytvořeného mistrovství světa CIK-FIA.
Mistrovství Evropy, které se skládalo v roce 2012 ze dvou závodů, bude organizováno také pro třídy KZ1 a KZ2, stejně jako pro KF a KF-Junior. Konečný kalendář na rok 2013 bude v brzké době dokončen a oficiálně vyhlášen až obdrží v prosinci schválení od Světové rady motoristického sportu.
Změna konceptu U18 a obnovení CIK-FIA Academy Trophy
Koncept U18 (pro mladší 18 let) bude v roce 2013 obnovena, ale bude třídy již nebudou označovány jako „mistrovství světa“. Status Poháru národů není v současné době ještě dořešen. CIK-FIA Academy Trophy bude obnovena bez větších úprav.
V souvislosti s těmito třídami bude v blízké době vypsáno výběrové řízení pro pro dodávky motorů (ve třídě U18) a podvozků a motorů (Academy Trophy). V kalendáři na rok 20130 budou tři společné závody pro třídu U18 a Academy Trophy.
Článek 18
Členové Světové rady motoristického sportu projednali článek 18 MSŘ, který zabraňuje účasti jezdcům, kteří nejsou dostatečně staří, aby mohli závodit jako ve třídě Junior (13-15 let), aby soutěžili za hranicemi svých zemí. Na jednání byl předložen návrh Mezinárodní komise pro motokáry, který umožňující účast jezdcům z pohraničních zemí. Rady FIA požádala Mezinárodní komisi pro motokáry, aby problematiku prozkoumala podrobněji a navrhnula přesné změní textu úpravy článku.
Homologace KF2 karburátorů
S ohledem na snížení nákladů a homologační omezení, byl snížen minimální počet karburátorů KF2 pro zaslání žádosti o homologaci na 50 kusů (místo 150).
KF a KZ pneumatiky
Výrobci pneumatik homologovaných v KF a KZ kategorií musí poskytnout vlastní certifikaci, která zaručí pneumatikám ujetí minimální vzdálenosti: 150 km pro „medium“ pneumatiky a 250 km pro „hard“ pneumatiky.
Nový postup pro zastavení závodu
Pokud je závod zastaven před koncem 2. kola, bude první start považován jako neplatný a bude vypsán nový závod, ve kterém bude dodrženo původní startovací pořadí a počet. Toto rozhodnutí je platné jak pro kvalifikační tak i finálové jízdy.
Originál informace najdete zde