MISTROVSTVÍ EVROPY MOTOKÁR WACKERSDORF

Česká vlajka vlála vysoko
K nesporným vrcholům motokárové sezóny  patří  Mistrovství Evropy  tříd KZ1, KZ2 a KF2. To letošní se jelo začátkem června na okruhu v německém Wackersdorfu, nedaleko od našich hranic. Pro české jezdce to byla určitá výhoda, protože tuto trať dobře znají a vedli si zde dobře i v přípravných závodech – Jan Midrla  2. místo v DMV a Patrik Hájek 2. místo v DKM.  Na startu závodu se sešlo rekordních 260  jezdců a české barvy zastupovalo 11 reprezentantů (KZ1 – Patrik Hájek, Zdeněk Gróman, Libor Toman,  KZ2 – Jan Midrla, Adam Janouš, Roman Krist, Martin Doubek, Tomáš Reitmeier, Ladislav Zborník, KF2 – Tereza Grómanová, Ondřej Kočka). V měřeném tréninku  šokoval konkurenci Jan Midrla (BIREL/TM) z JOKA kart teamu, když zvítězil s velkým náskokem a v novém traťovém rekordu časem 47,243s (výsledky zde, aktualita kartcom zde). Byl dokonce rychlejší, než všichni piloti  třídy KZ1 startující na měkkých  pneumatikách! V KZ1 byl nejrychlejší Paolo de Conto (BIREL/BMB) časem 47,480s (výsledky zde),  v KF2 Michael Waldherr (RK- BIREL/BMB) časem 48,833s (výsledky zde). Výborně zajela Tereza Grómanova  (KOSMIC/VORTEX) – 2.místo v KF2 – čas 48,887s.

Jan Midrla potvrdil pole position
Následoval kolotoč kvalifikačních rozjížděk – celkem 45, ve kterých startoval ve třídách KZ2 i KF2 každý jezdec 6x a to na jedné sadě suchých pneumatik VEGA! Součtem bodů pak bylo určeno pořadí na start nedělního předfinále. Pro naše příznivce bylo potěšující, že Jan Midrla opět vybojoval nejvýhodnější startovní pozici a českou vlajkou začínal předlouhý seznam výsledku kvalifikačních jízd KZ2  – zde, aktualita CIK-FIA zde. Také Tereza Grómanová se držela čtvrtým místem na samém čele KF2 – zde. Ve třídě KZ1 na tom byl nejlépe  Patrik Hájek – 8. místo – výsledky zde.
Deštivé předfinále
V neděli se začalo bohužel štěstí od našich jezdců odvracet. Velkou měrou k tomu přispělo proměnlivé počasí, kdy nebylo do poslední chvíle jasné, na jakých pneumatikách se pojede. KZ-dvojky odstartovaly semifinále na suchých a Jan Midrla jel na vlhké trati druhý se slušným náskokem. Pak, ale vyhlásili sportovní komisaři po hromadné kolizi několika jezdců  „slow“ fázi a pole se sjelo dohromady. Jako v hororovém scénáři následoval prudký déšť, červená vlajka, přezouvání na mokré a restart. Vedení se ujal bez váhání Simas Joudvirsis, který na vodě umí.  Jan Midrla jezdil celý závod s malým náskokem třetí a v posledním kole zkusil zaútočit na druhého Di Martina. Bohužel se do jejich souboje zamíchala skupina dalších jezdců a Midrla se propadl až na sedmé místo v cíli – výsledky zde. Ve třídě KZ1 si za deště hodně polepšil Zdeněk Gróman, který se propracoval z 15.místa až na pátou pozici v cíli. Technické problémy měl Patrik Hájek, který jízdu nedokončil – výsledky zde. Problémy měla také  Tereza Grómanová, která dojela ve finále I. na 28.místě a ve finále II.  na 18. místě  (třída KF2 jede ME na 4. finalové jízdy ve dvou podnicích).
Smolné finále
Start do nedělního finále KZ2 byl plný zmatků a k regulérnosti měl daleko. Na trati bylo polosucho, ale těsně před startem začalo lehce poprchávat. Ve stanovený čas závodu  byla na předstartovním roštu více než polovina závodníků se suchými pneumatikami a zbytek vyčkával v parc fermé jak se vyvine počasí . Německý pořadatel uzavřel dle předpisů vstupní bránu a ředitel závodu odmítl taktizující jezdce vpustit do závodu. To, co pak následovalo bylo až tragikomické. Ředitel se snažil  rozpaženýma  rukama udržet dav mechaniků a jezdců, ale proti přesile neměl šanci…

  Po startu finále šel do čela Joudvirsis a dojel si  nikým neohrožován pro titul Mistra Evropy KZ2. Jan Midrla zažil nepříjemné déjà vu z německého mistrovství DKM – zůstal stát po ráně zezadu v první zatáčce . Jeho naděje na pódiové umístění se tak rozplynuly. Po kolizi byl na posledním 34. místě, ale závod nevzdal a předvedl úžasnou stíhací jízdu. Zajížděl nejrychlejší kola a bez respektu předjížděl soupeře zvučných jmen. Pomyslnou cílovou pásku pak proťal na neuvěřitelném 8.místě. Je opravdu škoda, že k jeho vynikajícímu jezdeckému výkonu a špičkově fungující technice (podvozek BIREL/motor TM v úpravě Petra Klobáse) chyběl ten potřebný  kousek štěstí.. výsledky finále jsou zde.
V KZ1 se dařilo  Zdeňku Grómanovi, který využil problémů favoritů  a  proměnil dobrou startovní pozici v nejlepší český výsledek – 6.místo (Paolo De Conto odpadl z prvního místa pro poruchu motoru a vítěz závodu Marco Ardigo byl diskvalifikován pro nesplnění váhového limitu). Mistrem Evropy KZ1 je Jorrit Pex – výsledky jsou zde. Vedoucím jezdcem průběžného pořadí seriálu KF2 je  Max Verstappen – výsledky jsou zde.

2 thoughts on “MISTROVSTVÍ EVROPY MOTOKÁR WACKERSDORF

  1. Všichni jsme doma drželi Midimu palce a za takové vystoupení klobouk dolů!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *