Německý motokárový šampionát pokračoval na konci července předposledním podnikem na okruhu Kerpen. Členitá trať v průmyslové části severního Německa za Kolínem nad Rýnem měří přes 1100 metrů a ani jeden z pilotů JOKA KART Teamu ji dosud neznal. Patrik Hájek i polský jezdec Daniel Fuchs se tedy teprve v kvalifikacích učili její záludnosti. Bylo to složitější i proto, že měřené jízdy se konaly na vodě. Přesto ale oba piloti v konkurenci celkem 47 dravých soupeřů uspěli velice dobře. Daniel Fuchs dokonce zajel absolutně nejrychlejší warm up před měřeným tréninkem. Po vyhodnocení dělených rozjížděk zaujímal
Hájek šestou a Fuchs třináctou pozici.
V jedné ze tří rozjížděk měl Hájek nepříjemnou kolizi s favorizovaným německým závodníkem Marcelem Jeleniowskim a poškodil si řízení. Šlo o nepříjemnou situaci, protože v té chvíli Patrik bojoval o druhé místo za vedoucím Marvinem Meindorfrem. Propadl se tak hodně dozadu. V téže rozjížďce se naopak dařilo Fuchsovi, který dojel šestý!
Ve třiadvacetikolovém finale ztratil Hájek veškeré naděje hned na startu. Závodník, který stál na roštu před ním, se nerozjel a Patrik ve snaze se mu vyhnout, vyjel z trati a vletěl do velké louže. Zhasl mu motor a než se mu podařilo motokáru roztlačit, tak měl půlkolovou ztrátu na celé startovního pole. Cíl viděl až na celkově jednadvacáté příčce a víkend pro něj tedy skončil bez bodů. V tabulce průběžného bodování DSKM se propadl z páté na šestou pozici. Naopak Daniel Fuchs bojovným výkonem v Kerpenu získal letošních prvních čtrnáct bodů a poskočil na šestnácté místo.
„Takové situace jsou v motorsportu také obvyklé. Souhra nepříjemných náhod a rozmarů počasí se na našich výsledcích podepsala opravdu nepříjemně. Po kvalifikacích jsme měli očekávání pochopitelně mnohem vyšší. Za tři neděle si v závěrečném podniku německého mistrovství v Hahnu zkusíme spravit reputaci,“ uzavřel víkend trenér obou jezdců a šéf týmu Josef Kališ.